Friday 6 March 2015

Syukur

Teks : Maizatul Sharin bt Mohamad Mokhtar
Entri : 20

Assalamualaikum WBT

Hari ini aku ditugaskan untuk mengira komisen pekerja dan seterusnya memeriksa pengiraan overtime dan claim. Pertama kali aku lakukan memandangkan sebelum ini aku hanya bertanggungjawanb dalam penyediaan laporan kewangan sahaja. Tetapi di tempat baru ini dari A sampai Z semua aku perlu lakukan. Banyak perkara yang perlu dipelajari.

Bila aku terima dan mula memeriksa overtime pekerja, aku terkejut. Sebab? Nama aku tersenarai sebagai penerima attendance allowance. Aik aku pun layakkah? Aku tanya semula kepada rakan sekerja aku yang bertanggungjawab dalam pengiraan gaji. Rupa-rupanya setiap pekerja layak mendapat attendance allowance sekiranya dia bekerja sebulan tanpa MC atau cuti. Ini sudah bagus.

Rezeki tidak disangka sangka. Ya Allah ya Tuhanku, Alhamdulilah.  Mungkin sesetengah orang merasakan jumlah yang aku terima tidak banyak tetapi aku tetap bersyukur sangat sebab terasa Allah mendengar doaku. Ini menjadikan aku lebih bersemangat untuk bekerja.

Biarpun segunung rezeki atau sekumit rezeki yang Allah kurniakan aku sebagai  hambaNya  tetap bersyukur. Semoga Allah mengurniakan rezeki yang halal, yang berkat, yang diredhai kepada kita semua. Amin

Sekian Wassalam







No comments:

Post a Comment