Thursday 26 March 2015

Petua menghilangkan sesunggut aka period pain

Teks : Maizatul Sharin
Entri 29

Assalamualaikum WBT

Agak lama tidak menulis blog. Baru baru ini aku kena sesunggut. MasyaAllah, kali ini teruk pula. Sampai boleh jadi demam. Ini adalah salah satu kesan dari endometriosis. Selalunya aku boleh tahan, tapi kali ini lain macam pula. Rasanya macam 'contraction' pula. Tapi macamlah aku tahu bagaimana rasa contraction sebab aku tidak pernah mengandung dan melahirkan anak. 

Badan rasa seram sejuk. Kaki sudah sejuk. Pelbagai rasa ada. Aku cuba untuk hadkan pengambilan penahan sakit maka aku cuba alternatif paling mudah.





  • Madu
  • Lemon
  • air suam

Aku minum ini. Minum beberapa kali dan rehat iaitu tidur. Memang susah hendak tidur tetapi pejamkan mata. Kaki pun sudah kejang. Bila aku terjaga sakit sudah berkurangan. Masih ada denyutnya tetapi berkurangan dan aku boleh tahan.

Petua yang paling mudah. Alhamdulilah

Sekian , Wassalam

No comments:

Post a Comment